Saturday, January 20, 2007

Džin s tonikom ...

"Myslel som si, že si mŕtvy ..." nadhodil Arthur.
"Nejaký čas som si to myslel aj ja," prikývol Ford, "a potom som bol zasa pár týždňov presvedčený, že som citrón. Dlho som sa zabával tým, že som skákal do džinu s tonikom."
Arthur si odkašlal raz a potom ešte raz.
"Kde..." snažil sa spýtať, "kde si..."
"Kde som našiel džin s tonikom?" dokončil otázku namiesto neho Ford. "Našiel som jedno jazierko, ktoré si myslelo, že je džin s tonikom, a začal som doň skákať. Aspoň sa mi teda zdalo, že si myslí, že je džin s tonikom."
"Ale možno," dodal po chvíli s uškrnom, ktorý by každého príčetného človeka vyhnal do koruny najvyššieho stromu v okolí, "možno som si to len predstavoval."
Čakal na Dentovu reakciu, no Arthur mal dosť rozumu na to, aby nijako nezareagoval.
"Pokračuj," povedal namiesto toho vyrovnane.
"Vieš, ide o to," spustil Ford, "že nemá význam dohnať sa k šialenstvu tým, že sa snažíš nezblázniť. Oveľa jednoduchšie je vzdať to a uchovať si príčetnosť na neskôr."

"Douglas Adams; Život, vesmír a všetko - Stopárov sprievodca po galaxii"

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home